הרצאות | סדנאות
את הידע והנסיון שצברתי לאורך השנים אני חולקת באהבה בהרצאות שלי להורים ולצוותי חינוך. בנוסף, ארגונים רבים מזמינים אותי להרצאה לעובדים, כיוון שמרבית מהם הינם הורים המוטרדים מענייני הבית בזמן העבודה.
ההרצאה מאפשרת להורים לקבל כלים ולהיות יותר יעילים
גם בזמן שלהם בבית וגם בזמן העבודה.
גם עובדים שאינם הורים יכולים להרוויח מהרצאות אלה, שכן, יחסי מעביד-עובד דומים במגוון פרמטרים ליחסי הורה-ילד.
קורונה: איך ממזערים נזקים בתחום הרגשי והנפשי אצלנו ואצל הילדים?
תקופת הקורונה טלטלה את עולמנו -
בריאותית, כלכלית וגם נפשית.
חדשות לבקרים משתנים הנהלים והדאגה עדיין פה. בהרצאה נלמד איך עוזרים לילדים ולנו להתמודד במצבי חרום, ואיך שומרים על בריאותם הנפשית. ההרצאה מלווה בהומור וקטעי וידאו רלוונטים, וכן יינתן זמן לשאלות אישיות.
יחסי אחים- על אהבה, קנאה ומריבות
ברגעים של קנאה בין אחים קשה לזכור את היתרונות שיש למשפחה עם מספר ילדים.
מהם היתרונות בגידול של כמה ילדים?
איך נהפוך את זמן המשפחה שלנו לרגוע ואף כייפי יותר?
בהרצאות נדון בהרחבה על:
-
מהי קנאה?
-
למה ילדים במשפחה מקנאים?
-
מה הורים עושים שמגביר/מפחית קנאה במשפחה?
-
מה הגבול בין קנאה נורמלית לחריגה?
בהרצאות יינתנו כלים פרקטים להתמודדות.
חשיבות המשחק בחיי הילדים והמשפחה
במרוץ הזמן, כשאנו חוזרים מהעבודה, הילדים חוזרים מהמסגרות והחוגים, ובין יתר מטלות הבית, מגיעה סוף סוף השעה להיות עם הילד ולהשקיע בו.
עומדות בפנינו מספר אפשרויות: שהילדים יעסיקו את עצמם יראו טלוויזיה/. ישחקו במחשב. או- לעשות פעילות משותפת עם הילד.
מכיוון שהזמן שאנו נמצאים עם הילד לפעילות משותפת הוא כל כך מצומצם, בדרך כלל רוצים לנצלו בצורה הטובה ביותר. המשאלה של רב ההורים היא שהילד ילמד ויתקדם. לכן רובנו בוחרים ללמד את הילד בזמן שאנו איתו (למשל בעזרת חוברות עבודה) ופחות משחקים עם הילד. המחשבה שמנחה אותנו היא שמשחק פחות מלמד ומפתח, וגם שזו פעילות שהילד יכול לעשות בלעדינו, ההורים.
אולם, משחק מעודד ומפתח למידה ומיומנויות קוגנטיביות לא פחות מחוברת למידה.
בהרצאות נלמד מהם היתרונות שיש למשחקים בפיתוח הקוגניטיבי של הילדים, אילו משחקים מתאימים מתי ועם מי, ואף נדגים כמה מהפעילויות המומלצות.
אי אפשר בלעדיהם וצריך לדעת איך חיים נכון לצדם.
מחקרים רבים הראו את ההשפעה המזיקה של עודף זמן מסך על המח של הילדים שלנו.
לעודף זמן מסך יש השלכות קוגנטיביות, רגשיות וחברתיות. אין ספק שהמסך מושך קשב וגובה מאיתנו אנרגיה מנטאלית ורגשית-חברתית. בהרצאה נדבר על: כמה שעות להרשות להם? איך להגביל? ממה צריך להיזהר? איך מלמדים אותם גלישה נכונה?
החיים הסודיים של בני 4
הרצאה בעקבות סדרת הטלוויזיה המצליחה -
החיים הסודיים של בני 4.
סדרה של ה BBC שצילמנו גם בישראל. בהרצאה נלמד על המאפיינים ההתפתחותיים של הגיל הרך - רגשית, חברתית ועוד. ההרצאה רלוונטית להורים ולאנשי חינוך. בימים אלה אנו מצלמים את העונה השניה של הסדרה.
ההרצאה משולבת בהומור וקטעי וידאו רלוונטיים, בסוף ההרצאה יינתן זמן לשאלות.
מיומנויות חברתיות
התחום החברתי הוא אחד מההיבטים המשמעותיים בחיי הילד. כאשר תחום זה נפגע נפגעים גם הביטחון העצמי, תחושת השייכות והמוטיבציה ללמוד.
במקביל עשויים להיפגע גם היחסים עם האחים והמשפחה כולה עשויה להיקלע למצב של מתח תמידי.
מקובלות חברתית עשויה לפצות על קשיים נוספים איתם הילד מתמודד כקשיים לימודיים, אך הצטיינות בתחום הלימודי או בכל תחום אחר אינה מפצה על קושי חברתי.
בהרצאות נלמד איך מזהים ילדים עם קשיים חברתיים, אילו קשיים קיימים (הצקות, בדידות אחה״צ ועוד), כיצד משפרים מיומנויות חברתיות? וכמובן המלצות כיצד לפעול.
מיניות? אצלנו כן מדברים על זה
הורים לילדים בכלל ומתבגרים בפרט מוטרדים מתחום המיניות אצל ילדיהם.
אני מזמינה אתכם לרכוש ידע רלוונטי לתחום המיניות הבריאה אצל ילדים ומתבגרים, להבין איך כדאי לדבר איתם על הנושא ולהיות ערניים להתנהגות פוגעת בתחום זה.
בהרצאות נדון בהרחבה על:
-
מאפייני מיניות בריאה לאורך החיים.
-
התנהגות מינית בריאה אצל ילדים.
-
מה ההבדל בין מיניות לחושניות?
-
קשר הורים-ילדים ומורים-ילדים בנושאי מיניות.
-
כיצד מקיימים דיאלוג משמעותי עם ילדים/מתבגרים בכלל ובתחום המיניות בפרט?
-
מאפיינים של התנהגות מינית בעייתית.
תקשורת דיאלוגית
כדי שהורים ומנהלים יצליחו להניע את ילדיהם/עובדיהם לבצע משימות הנתפשות בעיניהם כקשות, הם אינם יכולים להסתמך כיום רק על כוח סמכותם הפורמלית.
הם זקוקים לדרך תקשורת אחרת, לדו שיח משמעותי, לדיאלוג עם הילדים/עובדים.
אין הכוונה לדיבור סתמי בין שני אנשים, כשאין רצון להשמיע ואין רצון לשמוע.
תקשורת דיאלוגית בהורות פירושה מאמץ מכוון מצד ההורה/המורה להקשיב באהדה לרגשות הילד ומחשבותיו, לבטא באופן אמיתי את מה שמפריע לו ביחסיו עם הילד ולפתור מחלוקות בדרך של הידברות.
באמצעות דיאלוגים עם הילדים הורים ומורים יכולים להבין טוב יותר את ילדיהם ולקבוע בצורה מתאימה יותר את מטרותיהם ההוריות או החינוכיות.
שיחות משמעותיות של הורים עם ילדיהם עוזרות להורים לממש את מטרותיהם ללא כפייה. כשמדברים עם הילדים- מקשיבים להם, מסבירים להם, חושבים איתם ביחד על דרכים לפתור את הבעיות- מצליחים להנהיג את הממשפחה או את הכיתה ללא שימוש בכוח ותוך כבוד הדדי.
בהרצאות נלמד איך עושים את זה, מתי תקשורת דיאלוגית רצויה, ומתי לא.
סמכות הורית בעידן המקוון
כהורים בעידן המודרני, יותר ויותר אנו נתקלים בשאלות הקשורות למשמעת ולגבולות.
עד כמה עלי לדרוש מילדיי להקשיב לי? האם עליהם לציית לי? למה כ״כ קשה להעמיד גבולות? מהם הורים טובים? מהי משמעת? איך זה קשור לילדות מאושרת וליכולת לתפקד בחברה כבוגר?
בהרצאות נבדוק למה אנו מתכוונים כשאנו אומרים ״להעמיד גבולות״. אילו גבולות צריך ובשביל מה? איך נכון להציג גבולות? מה אסור לומר? מה עושים לנוכח ריבוי המסכים בחיינו ובחיי הילדים? איך מציבים, אם בכלל, גבולות למתבגרים?
(אפשרי להתמקד בגיל הרך).
מעוניינים להזמין הרצאה | סדנה?
תרצו לשמוע פרטים נוספים אודות ההרצאות והסדנאות שלני?
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם